Ponowne pojawienie się badań nad neurofeedbackiem EEG nastąpiło po odkryciu benefitów w dowodach z kontrolowanych badań klinicznych i walidacji korzyści poznawczych / afektywnych u zdrowych uczestników, w tym korelacjach wspierających efekt uczenia się poprzez sprzężenie zwrotne. Dokonano przeglądu kontrolowanych badań przeprowadzonych na zdrowych i starszych uczestnikach, których liczba wzrosła wykładniczo, w tym protokoły z zastosowań klinicznych: rytm czuciowo-ruchowy (SMR), współczynnik beta1 i alfa / theta, obniżanie maksymalnego theta oraz z zastosowań neuronaukowych: górna alfa, theta, gamma , desynchronizacja alfa. Uzyskane wyniki obejmują uwagę ciągłą, orientację i uwagę wykonawczą, P300b, pamięć, rotację przestrzenną, RT, złożone umiejętności psychomotoryczne, niejawną pamięć proceduralną, pamięć rozpoznawania, wiązanie percepcyjne, inteligencję, nastrój i dobre samopoczucie. Dwadzieścia trzy kontrolowane badania przedstawiają wskaźniki uczenia się poprzez neurofeedback wraz z korzystnymi wynikami na wyżej wymienione domeny poznawcze.
Artykuł ma 19 stron i jest dostępny do przeczytania w Centrum.